Przyprawy w codziennym jadłospisie

Czy kiedykolwiek nie zastanawialiśmy się, czy dania, które codziennie serwujemy naszym dzieciom, najbliższym są zdrowe, i wartościowe? Czy kolejna porcja tłustych i słonych sosów, mięs ociekających tłuszczem wpływa na korzyść czy niekorzyść, czy istnieją diety cud, które pozwalają na zachowanie pięknego i młodego wyglądu, a zarazem pozwalają na zaspokojenie głodu?Odpowiedź jest bardzo prosta, racjonalizacja naszego planu żywieniowego to pewien początek drogi związanej z walką o młody, zdrowy wygląd, doskonałe samopoczucie, ale także o pozbywanie się zbędnych kilogramów z naszego ciała. Polska kuchnia słynie niestety ze swojej kaloryczności, ogromnych ilości soli, cukru, tłuszczów, dzisiejszy tryb życia niestety znacznie się zmienił na przełomie lat, bardzo siedzący tryb życia doprowadził do problemów krążeniowych, znacznie częstszego występowania cukrzycy, zawałów, czy otyłości chorobliwej. Wielu z nas zapomina ze przyprawa taka jak choćby mięta, bazylia, goździki, cynamon, bazylia, zioła prowansalskie mają zbawienny wpływ na nasz organizm, wiele z nich pozwala na ułatwianie trawienia, poprawienie pozbywania się zbędnych produktów przemiany materii, zmniejszania łaknienia. Warto, aby nasza kuchnia była nie tylko nowoczesna, ale i bogata w ten element, jaki stanowi odpowiednia przyprawa.

curry-z-bliska

Jakie są zalety przypraw?

Decydując się na pieprz cayenne w potrawach pozwalamy naszemu żołądkowi na znacznie szybsze trawienie, minimalizowanie odczuwania głodu, czy problemów związanych z bólami brzucha, czy zaparciami. Goździki i cynamon działają podobnie jak czosnek czy cebula, zwalczają infekcje, podnoszą odporność, wpływają na samopoczucie. Wielu z nas zapomina o tym, że przyprawy to nie tylko sól i pieprz, ale wiele możliwości, które docierają do nas z najróżniejszych zakątków świata, wzbogacając nasza kuchnie o nie sami wpływamy na poprawę naszego życia. Diety cud niestety nie istnieją wiele z nich okazuje się być niemożliwymi do zrealizowania pomysłami, które stanowią bardzo szkodliwy wstęp do efektu jo-jo.Chcąc dbać o własne ciało warto stawiać na spożywanie 5 posiłków dziennie, w mniejszych ilościach, wplatanie w codzienny grafik aktywności fizycznej, i znacznie eliminowanie niezdrowych dodatków w postaci soli, białego cukru i tłuszczów nasyconych.

Odpowiedz